Pluralism extern al mass-media in Republica Moldova: intre oportunitate si realitate

Pluralism extern al mass-media in Republica Moldova: intre oportunitate si realitate

Pluralism extern al mass-media in Republica Moldova: intre oportunitate si realitate; Autori: Cristian Ghinea, Oana Ganea, Ludmila Gamurari, Liana Ganea.

CRPE, în parteneriat cu Active Watch și sprijinit de Fundația Soros Moldova, a elaborat studiul Pluralism extern al mass-media in Republica Moldova: intre oportunitate si realitate . Obiectivul studiului îl reprezintă evaluarea gradului de pluralism extern al mass-mediei din Republica Moldova, pe segmentele cele mai importante din punctul de vedere al audienţei: televiziuni și internet.

Pluralismul extern este cel care dă măsura diversităţii de instituţii mediatice în cadrul sectorului mass– media, prin existenţa unei palete de instituţii mass-media sau organizaţii, care reflectă punctele de vedere ale diferitor grupuri sau tendinţele și temele din societate. Pluralismul extern se referă la numărul patronilor, al companiilor de media, al televiziunilor, radiourilor, publicaţiilor sau programelor.

O concluzie generală privind acest studiu e ste acela că piața media se prezintă dezechilibrat în privinta pluralismului politic, cultural și gegrafic. Astfel, principalele televiziuni și publicații online sunt concentrate de cele mai multe ori în mâinele câtorva oameni politici.

Raportul integral, în limba română, poate fi consultati aici.